Home / espi / ESp

ESp

Rynek gier VR osiągnie wartość 2,4 mld USD w 2024 roku – wynika z raportu Carbon Studio

1,6 mld USD w 2022 roku, a w 2024 roku już 2,4 mld USD – tyle może wynieść wartość samego rynku gier VR. Polskie produkcje ostatnio odnoszą na tym polu spore sukcesy, w szczególności na Oculus Store.

Carbon Studio (wspólnie z zależną firmą Iron VR), gliwicka spółka specjalizująca się w produkcji gier VR, opublikowała raport dotyczący rynku zarówno wirtualnej rzeczywistości, jak i rozszerzonej. Z danych zebranych przez firmę wynika, że to właśnie gry stanowią największy udział procentowy na rynku VR. Choć oczywiście technologia jest również wykorzystywana w innych dziedzinach jak medycyna czy edukacja.

“Sam sektor gier VR w 2021 roku był wart około 1.1 miliarda dolarów, ze spodziewanym wzrostem do 1.6 miliarda w 2022 oraz 2.4 miliarda do 2024. Najlepiej sprzedające się gry przekraczają 1 mln kopii, a z miesiąca na miesiąc przybywają kolejni gracze zainteresowani grą w wirtualnym świecie” – napisano w sierpniowym raporcie przygotowanym przez Iron VR i Carbon Studio.

Potencjalna konkurencja dla MetyWirtualna i Rozszerzona Rzeczywistość. Raport o stanie Rynku – Iron VR Carbon Studio (Sierpień 2022) (1)

Technologia wirtualnej rzeczywistości mocno zyskiwała w czasie pandemii, nie tylko jako forma rozrywki, ale również możliwość organizacji zdalnych spotkań. Obecnie zarówno VR jak i AR są wykorzystywane chociażby w medycynie czy aspektach edukacyjnych. Jednak największą popularnością cieszą się gogle VR stosowane do gier, głównie firmy Meta – Oculus Quest 2.

Gogle VR przeszły sporą przemianę, jeżeli chodzi o technologię. Wcześniej potrzebne było urządzenie, do którego trzeba było podłączyć sprzęt. Teraz to urządzenia standalone biją rekordy popularności, właśnie wspomniane gogle Oculus Quest 2 są obecnie najpopularniejsze na rynku. Jak wskazano w raporcie przygotowanym przez Carbon Studio, ewentualną konkurencją dla Mety na tym polu mogą być długo zapowiadane gogle od firmy Apple. Jeszcze w 2020 roku sprzęt Oculus Quest stanowił ponad 60% całego rynku gier VR.

“Na początku stycznia 2022 roku, Sony potwierdziło, że rozpoczęło prace nad nowym headsetem PS VR 2, który przeniesie gry VR na zupełnie nowy poziom – opierając się na innowacjach z PS5, PlayStation VR 2 zapewni wrażenia na miarę nowej generacji dzięki wysokiej wierności wizualnej, nowym funkcjom sensorycznym i ulepszonemu śledzeniu. W 2022 roku, również firma Samsung zapowiedziała prace nad nowymi, ulepszonymi okularami, które mają zostać wydane prawdopodobnie pod szyldem Galaxy. Trwają także prace nad okularami Pimax Reality 12K QLED, które mają być dostępne w sprzedaży jeszcze w roku 2022 r.” – podkreślono w raporcie.

Więcej na: https://strefainwestorow.pl/artykuly/gaming/20220825/raport-vr-carbon-studio-iron-vr