RYNEK VR
Technologia wirtualnej rzeczywistości (VR) od 2016 roku rozwija się w stabilnym tempie, a sprzedaż rozwiązań dedykowanych VR-owi widocznie przyspieszyła w drugiej połowie 2018 roku. Mnogość nowych patentów, rozwój technologii, czy stabilna sprzedaż dotychczasowych rozwiązań dają świadectwo, że już w najbliższej przyszłości będziemy obserwować prężny wzrost branży VR.
Unikalność rynku wirtualnej rzeczywistości pozwala małym deweloperom na osiągnięcie znakomitych sukcesów. Większość dochodów z rynku VR pochodzi z branży gier komputerowych. Jest ona motorem napędowym sprzedaży gogli VR. Obecnie to stały, utrzymujący się dynamiczny trend.
OCULUS QUEST
Oculus Quest miały swoją premierę w czerwcu 2019 roku. To bezprzewodowe gogle wirtualnej rzeczywistości należące do Facebooka. W przeciwieństwie do modeli z rodziny Oculus Rift nie wymagają do działania komputera osobistego. Gogle cechuje wysoka jakość i wygoda.
Od października 2020 roku, na rynku dostępna jest nowsza wersja gogli – Oculus Quest 2, wyposażonych w procesor Snapdragon XR2, więcej pamięci RAM, lepszy wyświetlacz pozwalający na większą rozdzielczość obrazu oraz inne usprawnienia. Mocniejsze podzespoły przekładają się na lepszą jakość grafiki, jak i na bardziej złożone mechaniki oraz elementy rozgrywki. Innymi słowy – Oculus Quest 2 pozwala deweloperom tworzyć lepsze gry, z większym komfortem grania.
STEAM VR
Na platformie Steam VR dostępny jest duży przekrój gogli VR PC, czyli sprzętu, który podłączamy za pomocą kabla do jednostki stacjonarnej.
Valve Index to jedne z najciekawszych pozycji sprzętowego rynku VR, które cechują się bardzo wysoką jakością obrazu oraz ergonomicznym designem.
Suma gier PC wydanych na Steamie to ok. 30 000 tytułów. Co roku ta liczba parabolicznie wzrasta. Codziennie na Steam pojawia się do 30 nowych gier. Dla porównania, obecnie na Steam VR istnieje 3 000 tytułów, w tym proste kilkuminutowe aplikacje.